ماشین سازی سینا

شماره تماس : ۰۹۱۲۵۲۸۸۵۲۶

دستگاه بالمیل چیست و مکانیزم عملکرد آن چگونه است؟

دستگاه بالمیل چیست و مکانیزم عملکرد آن چگونه است؟

فهرست مطالب

دستگاه بالمیل که در زبان فارسی به نام آسیاب گلوله ای شناخته می شود, یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین ابزارهایی است که وجود آن در صنایعی که نیازمند فرآیند خرد کردن و میکرونیزه سازی یکنواخت در زمانی کم و تولیدی انبوه را دارند, بسیار ضروری است. با ما همراه باشید چرا که در ادامه این مطلب به بررسی کاربرد ها, ویژگی ها و انواع دستگاه بالمیل اشاره شده است.

دستگاه بالمیل (Ball Mill) چیست؟

بالمیل یک نوع آسیاب صنعتی است که به درخواست مشتری به صورت تر و خشک طراحی و ساخته می شود که در جهت یکنواخت کردن, خرد کردن و میکرونیزه سازی مواد مختلفی از جمله مواد معدنی, شیمیایی, سرامیکی و … در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

آسیاب بالمیل

بالمیل نوعی آسیاب کننده مواد است که در صنایع مختلف به ویژه صنعت معدن و سیمان مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این آسیاب یکی از ابزار الات پرکاربرد است که استفاده از آن در کسب و کار های مختلف صنایع الزامی است. برای تهیه این محصول شما می توانید با مراجعه به وب سایت ماشین سازی سینا انواع بالمیل را بررسی کنید.

مکانیزم عملکرد آسیاب بالمیل چگونه است؟

مکانیزم عملکرد آسیاب بالمیل به نحوه کارکرد و طراحی آن بستگی دارد, به طوریکه مواد اولیه را که به صورت تکه های بزرگ (معمولا تا اندازه ای معین) هستند را به داخل سیلندر بالمیل وارد می کنیم, این مواد می توانند شامل مواد معدنی, فلزات, آجر, سرامیک و غیره باشند.

سپس سیلندر بالمیل که عموماً به صورت افقی قرار دارد, با استفاده از موتور الکتریکی به چرخش در می آید که سرعت چرخش را با توجه به نوع مواد و اندازه ی گلوله ها تنظیم می کنند, چرا که سرعت چرخش نباید بیش از اندازه زیاد باشد زیرا منجر به فعال شدن قانون گریز از مرکز می شود و باعث چسبیدن مواد داخل سیلندر به دیواره آسیاب می شود که از خرد شدن آنها جلوگیری می کند.

با چرخش سیلندر, گلوله های فولادی یا سرامیکی داخل محفظه آسیاب که آزادانه در حرکت هستند به سمت دیواره ها حرکت می کنند و این برخورد گلوله ها باعث ایجاد نیرویی می شود که مواد داخل آسیاب را خرد می کند و به صورت پودر در می آورد, علاوه بر آن در هنگام چرخش, مواد و گلوله ها با یکدیگر در تماس قرار می گیرند و این امر سبب یکنواخت شدن ترکیب مواد نیز می شود و در آخر با استفاده از دریچه هایی که معمولا در انتهای سیلندر وجود دارند, به بیرون منتقل می شوند.

مزایای استفاده از دستگاه بالمیل

مزایای استفاده از دستگاه بالمیل

دستگاه بالمیل مزایای قابل توجهی دارد و باعث شده است تا یکی از ابزار های کلیدی در صنایع معدن, شیمی, داروسازی و … به شمار برود که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

تولید پودر های بسیار نرم

آسیاب بالمیل می توان مواد را در اندازه های نانو و میکرون آسیاب کند که این قابلیت در بسیاری از صنایع مورد نیاز و ضروری است.

همگن سازی و مخلوط کردن

به دلیل حرکت گلوله ها و مواد در داخل سیلندر, ترکیب یکنواختی از مواد ایجاد می شود.

قابلیت کار با انواع مواد

بالمیل به دلیل چند منظوره بودن, می تواند با انواع مواد مختلف کار کند.که این امر باعث شده, دستگاه بالمیل در اکثر صنایع مورد استفاده قرار بگیرد.

عملکرد قابل تنظیم

قابلیت تنظیم سرعت و چرخش به تولیدکنندگان این مکان را می دهد تا به خواص مورد نظر در تولید پودر دست یابند.

مطالعه مفید: اسکرو ماردون | بررسی سیستم انتقال مواد

مکانیزم ساده و کاربری آسان

ساختار و طراحی بالمیل باعث شده است تا کار با آن ساده باشد و نیاز به نظارت پیچیده ای نداشته باشد.

میزان تولید بالا

میزان تولید بالا

بالمیل به دلیل حجم زیادی که دارد, گزینه خوبی برای در آسیاب کردن برای تولید صنعتی به حساب می آید.

کاهش مصرف انرژی

با استفاده از فناوری های نوین میتوان مصرف انرژی را به حداقل رساند و از کارایی بالایی برخوردار شد.

قابلیت کار در محیط مرطوب و خشک

از بالمیل ها می توان در شرایط خشک و تر استفاده کرد و این انعطاف پذیری به کاربری های مختلف صنایع کمک می کند.

پایداری و عمر طولانی

ساختار مکانیکی قوی و استفاده از مواد با کیفیت در ساخت گلوله ها و سیلندر, در افزایش طول عمر و پایداری بالمیل نقش موثری دارند.

کاربرد آسیاب گلوله ای یا بالمیل چیست؟

با توجه به قابلیت های زیادی که دستگاه بالمیل دارد, در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و فراتر از یک دستگاه سنگ شکن معدنی است, که در زیر به موارد کاربرد آن اشاره شده است.

آسیاب چکشی

آسیاب چکشی یکی از اساسی ترین ابزار ها در صنعت غذایی است که برای خرد کردن و آسیاب کردن مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه عموما در فرآیند های تولید غذا مانند تولید آرد، خوراک دام و طیور و پودر پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد.

آسیاب کردن مواد معدنی

برای استخراج بهینه و موثر از مواد معدنی, بالمیل ها را در صنعت معدن برای خرد کردن مواد معدنی همچون طلا, مس و زغال سنگ به کار می برند.

تولید پودر های سرامیکی

بالمیل در تولید پودر های سرامیکی که در ساخت کاشی ها و چینی ها استفاده می شود نیز موثر است.

تولید رنگ ها و پوشش ها

در قسمتی از فرآیند تولید رنگ ها و پوشش های صنعتی برای آسیاب کردن رنگدانه ها و افزودنی ها از بالمیل استفاده  می شود تا ترکیب یکنواختی حاصل شود.

صنعت داروسازی

در تولید داروها, برای آسیاب کردن مواد فعال دارویی و ترکیب آنها با سایر ترکیبات به منظور تولید پودرهای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید سیمان

تولید سیمان

برای آسیاب کردن مواد اولیه مانند سنگ گچ به منظور تولید سیمان استفاده می شوند.

تولید مواد شیمیایی

برای آسیاب کردن مواد اولیه و تولید انواع ترکیبات شیمیایی نیز کاربرد دارند.

تولید مواد غذایی

دستگاه بالمیل در بسیاری از فرآوری های غذایی همچون شکلات سازی, تهیه ادویه جات, پودر های خوراکی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های آسیاب گلوله ای چیست؟

دستگاه بالمیل دارای ویژگی ها و مشخصات متعددی است که آن را به یک ابزار کاربردی برای خرد کردن و ترکیب یکنواخت مواد گوناگون در صنعت تبدیل کرده است. بالمیل ها عموماً دارای طراحی ساده و ساختار مستحکمی هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند که در شرایط سخت دوام بالایی دارند و همین امر سبب طول عمر بالای آنها شده است.

قابلیت آسیاب کردن مواد سخت در ظرفیت زیاد و شرایط محیطی خشک و تر, یکی دیگر از ویژگی های بالمیل است که تولیدکنندگان بزرگ اقدام به خرید آن می کنند چراکه در کاهش هزینه های آنها بسیار موثر است.

انواع بالمیل بر اساس نوع بدنه

بالمیل ها نیز بر اساس نوع بدنه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

مطالعه مفید: ساخت و تولید انواع بالمیل

بالمیل افقی (Horizontal Ball Mill)

این نوع بالمیل ها به صورت افقی قرار دارند که برای آسیاب کردن مواد معدنی و شیمیایی استفاده می شوند و ساختار افقی آنها باعث می شود مواد و گلوله ها به راحتی درون سیلندر حرکت کنند.

بالمیل عمودی (Vertical Ball Mill)

بالمیل عمودی که معمولا برای آسیاب کردن ذرات ریز و مواد با دانه بندی یکنواخت استفاده می شود, برخی اوقات به عنوان مخلوط کن نیز عمل می کند.

بالمیل استوانه ای (Cylindrical Ball Mill)

بالمیل استوانه ای

این نوع بالمیل که به صورت استوانه ای شکل است به راحتی حجم قابل توجهی از مواد را آسیاب می کند.

بالمیل با محفظه چندگانه (Multi-Chamber Ball Mill)

این دستگاه به چندین محفظه تقسیم شده است که معمولا هر محفظه با اندازه های مختلفی است و این طراحی امکان آسیاب کردن مواد با دانه بندی های مختلف را فراهم می کند.

بالمیل میله ای (Rod Mill)

این دستگاه شبیه به بالمیل است و عملکردی متفاوت دارد به صورتی که به جای گلوله های فولادی از میله های استوانه ای استفاده شده است اما مواد را به همان حالت آسیاب می کند.

بالمیل با دیسک (Disk Mill)

در این دستگاه دیسک های چرخانی وجود دارند که به صورت افقی و عمودی چرخش می کنند و برای آسیاب کردن مواد نرم و پایدار مناسب هستند.

بالمیل با محفظه کوتاه (Short Ball Mill)

این نوع بالمیل به صورت کوچک برای فضا های کوچکتری مانند آزمایشگاه ها طراحی شده است.

جمع بندی

به صورت کلی, بالمیل یک دستگاه انعطاف پذیر است, که برای آسیاب کردن و همگن سازی و تولید پودرهای مختلف در مقیاس میکرون یا حتی نانو به کار می رود. لازم به ذکر است که خرید دستگاه بالمیل را می توانید از ماشین سازی سینا که یکی از تولیدکنندگان قطعات و دستگاه های صنعتی است, با اطمینان کامل آن را تهیه نمایید.

 لازم به ذکر است که شما می توانید دستگاه بالمیل را از مجموعه ماشین سازی سینا که یکی از تولید کنندگان قطعات و دستگاه های صنعتی است، تهیه کنید و درصورت نیاز برای انتخاب نوع مناسب دستگاه با کسب و کار خود از مشاوره پیش از خرید این مجموعه استفاده کنید و مناسب ترین دستگاه را با توجه به نوع دانه بندی و محصول تولیدی کسب و کار خود انتخاب کنید.

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه
بررسی پرکاربردترین انواع سنگ شکن
مقالات

بررسی پرکاربردترین انواع سنگ شکن

در تولید محصولات خود از کدام نوع سنگ شکن استفاده می کنید؟ آیا تفاوت انواع سنگ شکن با یکدیگر را می دانید؟ فرآیند خرد کردن و کاهش اندازه سنگ ها از گذشته که به وسیله ابزاری همچون چکش, تیشه و انفجار صورت می گرفته است تا به امروز که توسط ماشین آلات پیچیده ی صنعتی انجام می شود, یک فرآیند

ادامه مطلب »
دستگاه سنگ شکن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
مقالات

دستگاه سنگ شکن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آیا وجود دستگاه سنگ شکن در صنعت ضروری است؟ سوالی که احتمالا برای بسیاری از صنعتگران و متخصصین در صنایع خنده دار باشد. در گذشته کار خرد کردن سنگ ها و مواد معدنی با بهر گیری از روش های سنتی ای مانند چکش و تیشه, انفجار, آب و آتش و مته های دستی امکان پذیر بود اما با ظهور فناوری

ادامه مطلب »
انواع کانوایر | بررسی انواع سیستم انتقال مواد
مقالات

انواع کانوایر | بررسی انواع سیستم انتقال مواد

انسان ها همیشه به فکر ساخت وسایل و ابزار هایی برای آسان کردن کار ها و رفاه خود بوده اند. یکی از زمینه هایی که دارای کار ها و فرآیند های دشوار است صنایع و معادن هستند. انجام کارهای موجود در صنایع و معادن به دلیل سنگین بودن و حجم بالای مواد برا نیرو های انسانی دشوار است؛ به همین

ادامه مطلب »
بررسی اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله
مقالات

بررسی اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله

کانوایرها و اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله که امروزه در صنایع مختلف جزء ابزار آلات کلیدی و ضروری جهت جابجایی و انتقال مواد محسوب می شوند, نقش پررنگی در صنایع پیدا کرده اند. از گذشته تا به امروز که با گسترش صنایع در دنیا رو به رو هستیم, حمل و نقل مواد در سرعت زیاد, ایمن و بدون دخالت نیروی

ادامه مطلب »
پیمایش به بالا